Utánfutó blog

Utánfutó blog

Heni, Jenni, Mesi, Soma, Luca és Bence az Utánfutók! Ezen a blogon a futásról írnak és arról, miért jó a sport még egyetemistaként is.

Mi vagyunk az Utánfutók

Utánfutók a Facebookon is

  

Futás télen? Hogyan?

2013.02.15. 09:58 almás süti

Ugyan hamarosan vége a hideg időnek, de én még a tél elején megkérdeztem néhány profi futótól, hogy mit javasol, hogyan öltözzünk fel télre, és sok eltérő választ kaptam. Valószínű, hogy mindenkinek megvan már a saját jól bevált módszere, ennek ellenére én kicsit utánanéztem a dolgoknak, nézzetek bele, és ha olyan, fogadjátok meg.

Az első, amire kitérnék, az ruházat. Ha valaki megnéz egy téli futóversenyt, láthatja, hogy a profi futók nem öltöznek fel nagyon.

nike_winter_running.jpg

Higgyétek el, nem azért mert ők nem fázósak, egész egyszerűen testünk elsődleges célja az optimális testhőmérséklet megtartása. Mozgás közben sokkal kevesebb energia kell ahhoz, hogy fűtse testünket, mint ahhoz, hogy hűtse. A hűtés rengeteg energiát visz el. Magamon is érzem, hogyha túlöltöztem, kevésbé vagyok dinamikus futás közben. Azt szokták mondani, úgy kell felöltözni, hogy amikor kilépünk az ajtón, még fáznunk kell, nem szabad, hogy már akkor kellemesen melegünk legyen.

Egyik futásom alkalmával jól megfáztam. Nem értettem, mivel végig jól éreztem magam, egyszer sem fáztam. Utólag tudtam meg, hogy nem szabad a szánk elé rakni semmit, mert így kicsapódik a nedvesség és hideg, száraz levegőt szippantunk be, ami megfázást okozhat.

Futás után jólesik egy frissítő, de a hideg ellenére sokan hideget isznak, mert a célba érés pillanatában melegük van. Egy orvos ismerősöm tanácsára ezt se tegyük. Ha mindenképp úgy gondoljuk, hogy célba éréskor nem bírunk legyűrni egy meleg, gőzölgő teát, legalább testhőmérsékletű legyen. Ajánlatos egy termosz beszerzése, vagy járni a Futóklubba, ott mindenki kap jó meleg teát.

bence_tel_2.jpg

A tempóról csak annyit, hogy ne várjuk el testünktől a nyári időket. Ez alapozó időszak, gyűjtsük a kilométereket, ne az idővel viaskodjunk. Hidegben amúgy is nagyobb a sérülés esélye, ne terheljük fölöslegesen.

Legutóbbi alkalommal a Gellért-hegyen futottam. Egy nagyot estem, megcsúsztam egy nem észrevehető jégfolton. Akkor merült fel bennem a kérdés, biztos van kiegészítő a futócipőkre, amivel meggátolható a csúszás. Utánanéztem és sok ilyen cucc létezik már, ilyen például a Yaktrax.

yaktrax.png

Van még egy olyan megoldás, bár ez saját, még egyelőre kipróbálatlan ötlet, hogy alkalmazzuk a kocsiknál jól bevált hólánc sprayt. Ha valaki már próbálta, írjon!

Remélem adtam pár hasznos tanácsot és sikerült pár emberrel megértetnem, hogy a futás nem csak nyári sport. További jó futkorászást!

Címkék: tél tippek beöltözés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása