Utánfutó blog

Utánfutó blog

Heni, Jenni, Mesi, Soma, Luca és Bence az Utánfutók! Ezen a blogon a futásról írnak és arról, miért jó a sport még egyetemistaként is.

Mi vagyunk az Utánfutók

Utánfutók a Facebookon is

  

Neked milyen a tökéletes futás?

2013.03.20. 15:15 dzsenaj

Ahány féle futó, annyi féle útvonal, időjárási viszony, tempó és terep. Valaki a rekortánt szereti, valaki a betont, míg másoknak a terep jön be inkább. A Margitszigetet a legtöbb futni vágyó szereti, hiszen nincsenek autók és jelzőlámpák, frissebb a levegő és az 5,3 km pont egy teljesíthető táv, már amatőr szinten is.

Jómagam is szeretem a szigetet és gyakran futok ott, főleg a Futóklub és a sok ismerős arc miatt. Számomra ez az egyik legjobb hely, ahol állapotfelmérést tudok végezni, és láthatom, hogy éppen mennyit fejlődtem vagy romlottam a korábbi szigetkörömhöz képest. Ha már többször fut rajta az ember, pontosan ismeri minden méterét: Futóklub, Margit híd, lépcsőnél nyújtó emberek, állatkert, hotel, játszótér, Árpád híd, étterem, Duna mellett futni, uszoda és megint Futóklub.

Ez persze sokszor monoton tud lenni, de én ennek köszönhetően tanultam meg, hogy hogyan ne fussam el az elejét, tudtam, hogy mindig melyik résznél szoktam elfáradni, és hogy a legvégén hol kezdhetek el tiszta erőből futni, mert már csak pár száz méter van hátra. Mindezek ellenére nekem mégsem a Margitsziget a kedvenc futóhelyem. Sőt, jobban belegondolva nekem nincs is kedvenc futóhelyem, sokkal inkább a spontán, városban futás híve vagyok.

A Keleti pályaudvar közelében lakom, ezért főleg a Puskás Ferenc Stadion, Városliget, Hősök tere környékén szoktam futkosni, de az útvonalon igyekszem mindig változtatni. Valamiért élvezem, hogy az autók elmennek mellettem, hogy az emberek között cikázhatok, hogy rohanhatok, hogy ne váltson pirosra a lámpa, és hogy számomra addig ismeretlen utcákon futhatok.

jenni_map.jpg

Hihetetlen mód leköti a figyelmemet az új terület felfedezése, mindig az adott pillanatban döntöm el, hogy a következő sarkon jobbra vagy balra fordulok és így észre se veszem, hogy hány kilométer van már a lábamban.

Volt már rá példa, hogy olyannyira sikerült az új útvonal választása, hogy már fogalmam sem volt, hogy merre járok és jó pár km-mel meghosszabbodott az edzésem, mire visszataláltam az ismerős terepre. A másik heppem pedig a sötét van és esik az eső.

jenni_este.jpg

Csak versenyeken vagy különleges alkalmakkor szeretek nappal futni, ha tehetem, akkor megvárom a naplementét, és csak akkor húzom fel a futócipőmet. Éjjel valahogy sokkal élénkebbnek érzem magam és szívesebben indulok el edzeni. Az esőt pedig szintén nem tudok megmagyarázni, de amint elkezd csöpögni, már érzem, hogy mennem kell. Élvezem a pocsolyákat, hogy kevesen vannak az utcákon és hogy felfrissül a levegő.

Nektek milyenek az ideális körülmények és útvonal egy tökéletes futáshoz?

where_is_your_perfect_run.jpg

Címkék: város eső útvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása